Veckans snapshot – v. 23
Foto: Canon EOS R : Canon EF 85mm/1.2 L II

Veckans snapshot

Hej söndagkvällen! Vilken vecka jag har haft.. fullt upp med mycket jobb, fix och trix och trevligheter. Jag har så himla ont i kroppen av allt jag gjort, det är en träningsvärk deluxe :-)

Veckans bästa

Veckans bästa förutom allt umgänge med goa människor var att husvagnen blev storstädad, och jag har rensat och gått igenom alla skåp och lådor och ställt i ordning sakerna på lite bättre sätt. Alla vintersaker är bortrensade och nu kan vi sommarcampa med en fräsch vagn :-). I september packar vi återigen in alla skidsaker och varmare kläder och stökar till vagnen under vintern. Det är så härligt det med!!

Veckans inte så bästa

Att min AC i bilen inte funkar.. det är INTE mysigt att åka i 30 graders värme utan AC. Tänk på det alla ni som har en fungerande AC.. klappa lite på instrumentpanelen och tacka för att den funkar :-). Ni kommer att sakna den massor om den slutar att jobba, I promise!!

Veckans fundering

Vissa butikers kundbemötande. Jag håller på att tjafsa mig sönder med Bauhaus om vår gräsklippare. Den gick sönder redan efter första användningen och nu ska den skickas på garantireparation tydligen. Jag ställde då frågan vem som ska betala för transporten tillbaka till butiken då jag bor ca 5,5 mil ifrån butiken där jag köpt gräsklipparen, och den går inte in i bilen nu när den är färdigmonterad. Jag måste alltså hyra ett släp för att kunna transportera tillbaka gräsklipparen till Bauhaus. Sen kommer jag bli utan gräsklippare i ca 7-8 veckor, lite beroende på hur fort de kan få iväg den för reparation och hur mycket de har att göra på verkstaden. Då frågade jag hur det skulle gå till när det är nu som gräset växer som mest.

Det enda jag fick till svar av en riktigt sur kundtjänstmedarbetare var att såna kostnader eller problem är inget Bauhaus står för, utan jag ska “bara se till” att leverera dit gräsklipparen och hur jag gör det är faktiskt mitt problem. Hon avslutade med att “Glöm inte kvittot heller så vi verkligen ser att du köpt gräsklipparen här och att den är ny”.

Tro mig.. den är medelålders tanten har INTE bråkat färdigt om den här saken. Och Bauhaus.. ta era kundtjänstmedarbetare i örat. Ingen bra reklam för er!!