En semester som börjar

160712_hus30_fotograf_ulrica_hallen_fujifilm_xpro2_semester_nynashamn_restaurang_kroken-8306

160712_hus30_fotograf_ulrica_hallen_fujifilm_xpro2_semester_nynashamn_restaurang_kroken-8311

160712_hus30_fotograf_ulrica_hallen_fujifilm_xpro2_semester_nynashamn_restaurang_kroken-8316

160712_hus30_fotograf_ulrica_hallen_fujifilm_xpro2_semester_nynashamn_restaurang_kroken-8319

160712_hus30_fotograf_ulrica_hallen_fujifilm_xpro2_semester_nynashamn_restaurang_kroken-8325

Godmorgon onsdag!

Igår lämnade vi Enköping för en semestertur till Gotland. Då jag och sambon är lite bekväma av oss så får vi ju låna mina föräldrars superfina husbil, men vi tycker det är lite krångligt att åka runt med den när man vill se och göra saker, så vi tog med oss bilen också. Alltså fick jag och svägerskan åka min bil, Micke fick stora brorsonen i husbilen och Stefan fick lilla sonen i bil med husvagn. Vilket jippo :-)

Hur som helst så var planen att åka mot Nynäshamn, stanna där över natten och mysa lite. På vägen var vi förstås tvungna att stanna för kisspaus och vem skulle bli förvånad av att Micke MÅSTE busa med killarna!! Jag tror att han har mer spring i benen än vad småbarn har ibland :-))

Väl i Nynäshamn så hittade vi ställplats för våra bilar och vagnar, sen åt vi en supersmarrig middag på Restaurang Kroken som jag varmt rekommenderar för deras härliga miljö och trevliga personal. Vi gick runt och tittade på båtarna och njöt av att det INTE regnade för en stund. Dock kom såklart en skur när vi var tillbaka vid bilarna så vi alla gömde oss i vår husbil och en kortlek. När vi kröp till sängs såg himlen ut som på bilden vilket brukar betyda att det blir vackert väder dagen efter. Nu sitter jag här tidigt som vanligt och kanske blir det bättre väder, det är lite svårt att avgöra än.

Om några timmar går färjan mot Gotland och då vare sig jag eller Micke har varit där så ser vi jättemycket fram emot det!! Jag håller alla tummar att vädergudarna är på vår sida.

Eftersom flera inlägg på min blogg handlar om resor och andra utflykter så har jag precis registrerat mig på portalen Svenska resebloggar där du kan hitta många andra härliga reseinlägg.