En dag på Railay Beach

160226_railaywestbeach_hus30__DSF5050

Det här är vyn vi går mot när vi ska gå till badstranden. Railay East beach är ingen badstrand då det blåser väldigt mycket och är ruskigt skräpigt så vi går ett par kilometer till den bättre sidan av ön.

160226_railaywestbeach_hus30__DSF5057

DCIM100GOPROGOPR8651.

DCIM100GOPROGOPR8689.

Dag 2 i Thailand spenderade vi ett par kilometer ifrån hotellet, på Railay West beach. Där blåste det inte alls som på östsidan vid hotellet, så där fick vi uppleva den värme vi väntat på :-). Vi hängde mest i vattnet, flöt runt och drack Singha. Jag är långt ifrån en öl-älskare men bubbel finns inte, eller är superduperdyrt, läsken smakar väldigt märkligt så det är vatten eller öl som gäller.

Idag åt jag min allra första “thai banana-nutella pancake” och ja, jag kan nog leva på det resten av resan :-)). MUMS. Vårrullarna är också himla smarriga!!

160226_railaywestbeach_hus30__DSF5092

På kvällen skulle vi mötas för att gå ut och äta och precis när jag skulle sätta mig och blogga så tjoade Adams föräldrar på oss ( vi bor nära varandra och dom andra bor längre bort ) och frågade om vi ville ha lite försnacks och självklart stängde jag datorn direkt, hoppade i flipflopparna och gick nerför backen till deras bungalow. När vi väl satt där och hade det trevligt så prasslade det till i träden precis utanför deras balkong och en hel apfamilj svingade sig mellan grenarna. Det är såå häftigt!! Vi läste oss sedan till att det är langurer.

160226_railaywestbeach_momskitchen_hus30_DSF5108

Middagen åt vi på en restaurang som hette Mom’s kitchen på Railay East Walking street. Maten var väl sisådär men servicen var fruktansvärt märklig. Personal som inte sa ett ljud bara ställde ner en tallrik framför någon av oss och vi hade ingen aning om vem som skulle ha vad och ingen ville svara, dom bara ryckte på axlarna och gick. Den går vi inte tillbaka till.