En dag på Koh Poda

160303_aonang_krabilaplayaresort_hus30_DSF5568

160303_aonang_krabilaplayaresort_hus30_DSF5570

160303_aonang_krabilaplayaresort_hus30_DSF5580

I morse åt vi frukost första gången på hotellet, och vilken frukost!!! WOW, så mycket gott det fanns, och här inne i stan fanns det till och med Lipton-te så frukostarna är räddade :-). Efter frukost gick vi ner till stranden vid Aonang, men näe.. det luktade illa, det var extremt långgrunt, dålig botten och ingen var sugen på att vara kvar där. Vi insåg fort att vi är bortskämda från Railay, så vi tog snabbt en långbåt ut till Koh Poda, en riktig paradisö med precis kritvit strand, massor med fiskar och helt kristallklart vatten.

Vi snorklade bland regnbågsfiskar och små barracudor, guppade i vågorna och gick på den långa stranden. Mot slutet av dagen var vi alla rejält tagna av solen och flera somnade gott i skuggan under de stora träden.

160303_aonang_krabilaplayaresort_hus30_DSF5603

160303_aonang_krabilaplayaresort_hus30_DSF5625

På kvällen gick jag upp och hälsade på i Denise och Adams rum och vilken härlig utsikt de hade!! Middagen blev på ännu en restaurang som vi blivit tipsade om, en italiensk restaurang, Umbertos. Alla var sugna på pasta och pizza och min med tonfisk och ananas var gudomligt god. Efter middagen gick vi längs huvudgatan i Aonang och tittade på all shopping och lite andra restauranger, men huga.. shoppingen kan jag verkligen vara utan kände jag direkt :-). Dock ska vi ta en tur på lördag för då ska Thomas leta efter Nike-skor, och jag ska försöka hitta en marknad och fotografera på.