Varning för VOGA.com
Idag måste jag varna alla som har ens funderat på att shoppa på VOGA.com. Om vi bortser från det fakta att man inte kanske bör köpa designerkopior så är det här det företag med värst kundservice någonsin!!
I början av maj 2016 beställde jag en kopia av den läckra cirkuslampan Flos Gatto, och efter mycket mejlande fram och tillbaka fick jag veta att leveransen skulle försenas “lite grann”. I slutet av september fick jag efter mycket om och men hem lampan.
När jag öppnade kartongen och lyfte ur lampan så fick jag en chock. Den såg inte det minsta ut som originalet och nu var det ju så att jag ville köpa en exakt “replica” och inte nåt som möjligen ser liknande ut. Det här var första och absolut sista gången som jag köper något därifrån.
Nu har jag mejlat bilder, dokument, kopior på kartongen, etiketter och jag vet inte allt de frågat efter, på ett överdrivet trevligt sätt. Nu när jag skickat allt de krävt för att få en återbetalning så är det dödstyst. De svarar inte på mejl längre och efter att ha googlat på detta så inser jag att det är personer som har fått felaktiga varor i mängder, betalat massor med pengar för varor som aldrig dykt upp, och ingen kan hjälpa då företaget inte ligger i Sverige.
Så.. jag inser att jag är 100% blåst och aldrig kommer att se någon återbetalning för lampan, ett sjuhelsikes dyrt misstag, och vill nu varna alla som funderat på att shoppa där. GÖR INTE DET!!!
Lena - gott för själen
Så vansinnigt trist att bli blåst! Usch vad arg jag skulle vara!
Kram Lena
Ulrica
Ja, jag är riktigt förbannad. Det värsta är att de nu vill erbjuda mig en ny lampa, mot att jag betalar returfrakten för den felaktiga plus fraktkostnaden för att skicka den nya. HUR tänker man då som leverantör?!?!
Ekenäsliv
Hu så himla trist!!!
Den lampan vill jag med ha, men nu förstår jag att det är bara att spara tills jag har råd med “The real thing”..
Usch va trist vännen..
Kram anna
Ulrica
Ja, jag är riktigt förbannad. Spara hellre eller köp en begagnad på Blocket eller liknande, men köp inte från Voga :(.
mittgodastefinaste
Neeej! Så himla trist!!
Kram Jenny
Ulrica
Ja, jag är riktigt förbannad. Det värsta är att de nu vill erbjuda mig en ny lampa, mot att jag betalar returfrakten för den felaktiga plus fraktkostnaden för att skicka den nya. HUR tänker man då som leverantör?!?!
Tina
Blev också blåst från samma företag. Varning!